Stjärnor till hundar :)

Idag så la jag var sitt personspår till hundarna.

Azzra fick ett lättare spår med två gömmor med köttbullar som belöning. Hon visste precis vad som var på gång, kul. Hon var mycket mer fokuserad idag.

Wilma var super taggad som vanligt. Hon har ju klarat anlagsprovet i Viltspår och är duktig på att söka gömda personer. Där klarar hon av norska sökrullen också. : )

Personspår: Idag ökade jag svårighetsgraden till Wilma. Två pinnar och avslutade med godisgömma. Hon markerade bägge pinnarna mycket bra. Mycket beröm och stolt Wilma (och matte).

Jag tränade även lite lydnad, fot och inkallning.
Där var Azzra bättre på fot ??? Wilma blir för ivrig och går lite för långt fram.

Imorgon ska vi till Petra och titta på valparna : ) : )

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej!

Kul att det går bra med spåren. Visst kan jag hjälpa er gå vidare med träningen. Vi kan bestämma ett datum när vi ska träffas så visar jag er.

Kram

Postat av: Kennelmamma Petra

Vad DUKTIGA ni är Maj-Len, längtar så efter att få lite tid att träna med hundarna, hinner knappt borsta tänderna för tillfället... :-/

2007-11-18 @ 21:17:52
URL: http://www.moudi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback