Söndag

Jag tog morgonpromenaden tillsammans med min granne. Hon fick ta Azzra : ) Så hade jag Alwa och Wilma. Det var skönt och härligt för att solen sken.

Jag och Ellinor har gjort fina födelsedagskort, kul. Janne, Pierre och hans tjej gjorde tacos åt oss alla,mums.
Anna hämtade Alwa idag på eftermiddagen. Det har gått jättebra att ha henne.

Idag hade jag planerat träningen för Wilma, Ellinor tränade Azzra.
FOT
Wilma fick nöta på fot, hon har tendens att gå för långt fram. Jag har läst i boken "Med sikte mot 10 an" och fått lite tips. provade mig fram lite. Det gick bra korta sträckor och då massor med belöning.

KONTAKT - bara att titta på matte och inte frestas att hälsa på alla hundar.
LIGG kvar
SITT/LIGG
Jag hade även spårpinnarna med mig. När hon gick ordentilgt vid min sida och vi flanerade runt så tappade jag pinnen bakom mig. Efter någon meter vände jag och visade hon då intresse av pinnen fick hon belöning. Hon tog även upp den 3 av gångerna, Då massor med belöning.

På slutet av timmen kändes hon trött, då fick hon sitta vid min sida när jag passade på att prata lite med de andra.

Ellinor och Azzra tränade Kontakt - Fot - Ligg kvar- inkallning. Det gick mycket bra. De avslutade träningen efter ca 40 minuter, då var Azzra trött. Det är mycket intryck för dem.

Nu sussar de sött. : )


Kommentarer
Postat av: Kennelmamma Petra

Vad DUKTIGA ni är! Extra skoj att även Ellinor är med och tränar flitigt! Ge henne en stor kram från mig.

Jag hoppas innerligt att jag sk afå lite mer tid över snart. Blir tokig av att bara jobba hela tiden...! :(

*KRAMAR till er alla*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback