Party, slappa och promenader

I fredags direkt efter jobbet träffade jag Ellinor på stan. Vi strosade runt och kikade på kläder. Janne som hade jobbat natt, sov hemma trodde jag. Men det visade sig att han också kommit ner på stan. Vi åt på Harrys, Ellinor åkte hemåt sen. Jag och Janne fortsatte till After Work med live band. Mycket trevligt blev det fastän det inte var planerat. Pierre hämtade oss vid 22.00, då hade han kört ledljuset på Marie Picassos konsert.

I lördags blev det lång promenad med hundarna. Jag la också ett var sitt kort spår. Nu tränar jag dem att markera pinnarna genom att de ska ta dem i munnen. De är ivriga och vill fortsätta med spårandet, så de slarvar med markeringen. Jag tänker köra korta spår med bra markeringar ett tag framöver.

Idag söndag var vi ut till Björnön och oj vad folk. Massor med hundar och goda dofter. Det var härligt att ta en promenad i solskenet. Fick in lite träning med pinnarna och markering idag också. Wilma löper så jag tänkte bara ta Azzra med till Sura idag. Jag åker nog lite tidigare och tar en fika hos mamma och pappa. Det är ganska perfekt eftersom de bor 100 meter ifrån stallet.

Idag tänkte jag träna
platsliggning
fot
inkallning
sitt/ligg/sitt
Apport


Azzra & Ellinor
image358

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback