Puh Ellinor hemma igen : )

Ja vilket glädje fnatt hundarna fick när Ellinor kom hem, och jag kunde pusta ut. : )

Idag tog jag långpromenaden ihop med bägge hundarna. Vi gick spåret, det är bra för det blir mycket störning. Bägge var lösa men när vi mötte folk så satte jag hundarna vid min sida. Det är lite bökigt att få dem gå ordentligt vid sidan bägge två. Helst vill jag att Azzra går intill mig och Wilma intill Azzra. Men Wilma bufflar bort henne : /
Det kom joggare,stavgångare samt hundar. De var superduktiga, Azzra förflyttade sig bara lite men satte sig direkt igen när hunden gick förbi.

Där gick jag och var så stolt att det funkat så bra. Men endast 50 meter kvar av spåret så mötte vi två hundar varav den ena var valp. Wilma kom direkt vid inkallning men Azzra den busan stannade tittade på mig. Ja sen förstår ni att hon valde valpen framför matte. Jag gick åt motsatt håll men ingen Azzra kom. GRR
Tråkigt att promenaden slutade just med ett Grr. Helt klart att vi får träna vidare...........

Under veckan har det varit mycket främmande här. Jag är mycket stolt över Azzra som tar det med ro, går oftast och lägger sig själv någonstans. Wilma har en annan personlighet, hon vill vara med. Får hon inte uppmärksamhet så tar hon den : )
Idag  när vi fick besök av en tidigare granne, Wilmas favorit. Då ville både Azzra och Wilma ha hennes uppmärksamhet. De turades om att vara i hennes knä : )

Oj oj nu har jag bestämt mig efter all tårta och godmat i veckan så måste något göras. Tänkt mig längre promenader för inte kan man sluta med godis........

Kommentarer
Postat av: Anonym


Vad härligt och målande du skriver Maj-Len! =)

Vad duktiga de är tjejerna och särskilt lilltjejen, synd bara att frästelsen blev för stor vid det sista hundmötet. Men det är bara att träna vidare! Har faktiskt tänkt att vi ska lägga ner mer fokus på den biten när vi tränar tillsammans.

Hoppas ni får en underbart bra vecka! Längat tills på lördag... =)


*KRAM*

2007-03-25 @ 19:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback