Wilma hoppade över staketet till sin kära

Jaha, inte trodde man att hon kunde hoppa så högt....
Grannens hund Chabo var på promenad, då såg Wilma sin chans. Hm
Som tur är hände inget, phu.

Idag har jag tränat en kortis, ca 5 min/hund. Undertiden middagen skulle bli klar, här får man ta tillvara minuterna.

Wilma fick ligga och vänta medans jag gömde en leksak i vardagsrummet. Jag ville få henne att hämta den och komma tillbaka till mig med den. Hon trodde att uppdraget var att leta ostbitar som vanligt men hon fattade snart sitt nya uppdrag och klarade det galant.
 
Azzra ville jag få att apportera leksaken. Hon har tidigare bara nosat eller snabbt tagit den i munnen för att sedan tro att godis väntar.Hm.
Men jag vet inte om det var för att Wilma var snabb att apportera den innan hon ens blinkade. Men när Azzra äntligen fick sin chans sprang hon plötsligt  och hämtade den.  Då var jag jättesnabb att ta den ifrån henne och MASSOR med beröm. : ) : )

Jag hann med att träna lite konster med bägge. Ligg, sitt, stå, dansa, tass. Ja vi får hoppas att det blir några minuter över i morgon också.

Kommentarer
Postat av: Fia, Xerox & Aquiro

Klart hon kan hoppa så högt;) Xerox har hoppat ur en hästbox, där väggarna är ca 130 cm höga. Snacka om att jag blev chockad, men han gjorde det bara en gång, skulle väl bara kolla om det gick.
Skönt att det inte hände något iaf.

Vad duktiga de är med apporterna! Jag har bara testat lite sakuppletande i skogarna i Växjö med varierande resultat;)

Vi får höras & synas snart!
Kram

Postat av: Kennelmamma Petra

Vad Duktiga ni är! Nu blev jag sporrad att komma igång med uppletandeträningen jag med! =)

*KRAM*

2007-02-06 @ 13:19:33
URL: http://www.moudi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback