Söndag

Vi sov länge idag, tur att alla hundarna är morgontrötta. Vid 9.30 väckte de oss, alla tre hundarna var såå gosiga mot varandra och mot oss. : )

Aquiro hann med lite mat och en kort promis innan Sofia kom för att hämtade honom.

Wilma börjar lugna ner sig med höglöpet, skönt. Men en av Pierres kompisar som sov över här i natt blev hon kär i. : ) : ) Hon släppte honom inte med blicken, viftade på svansen och hoppade som en stutsboll framför honom : ) : )

Jag tog Wilma & Azzra på en  promenad på eftermiddagen. Vilket härligt väder, Azzra får gå lös så mycket som möjligt. Hon är mycket duktig att komma på inkallning, hon är nyfiken på alla som vi möter men då säger jag hennes namn + godis. Jag har inte övat att ha henne lös när vi möter andra hundar. Men det kommer, jag ska ta henne själv utan Wilma. Så vi kan träna ostört, nu vill  Wilma fram till alla hundar för att visa att hon löper : /

Jag har tränat inne idag igen med klickern. Deras lunch( Standart ) var deras godis.
Wilmas träning är också med klickern "fot" eftersom hon har tendens att slarva på det momentet. Sen blev det apport, fjärrkorringering på sitt och ligg, apport och sen lite konster som vandra, rulla runt och vinka.

Azzras träning blev mycket fokuserat på att sitta vid min sida, det har hon svårt med. Sen klickade jag varje gång hon gick vid min sida och tittade på mig, inget kommando än. Apport där säger jag kommandot (innan fattade hon inte vad hon skulle göra) Hon måste ha tjuvkikat när jag har tränat med Wilma. Hon klarar att sitta still ända tills jag säger apport sen hinner jag på de flesta gånger klicka och ta den. Men man får vara snabb : ) Sen tränade vi lite stå, sitt ligg sitt, tass,dansa och titta tänder.
De älskar att få jobba. Kul, kul

Annars har vi slöat idag men snart är det en innebandymatch igen. Det blir en bra avslutning på Söndagen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj, oj, oj vad ni är flitiga och duktiga med träningen Maj-Len, jag är djupt imponerad! =) Keep up the good work!

2007-02-11 @ 21:21:46
Postat av: Malin

Hejsan
vad roligt att det går bra med träningen! Just nu tränar vi bl a på att hon går nära mig okopplad, hon är väldigt duktig med tanke på all rörelse runtomkring. Jag mätte henne igår igen och hon har blivit 1cm längre på båda hållen, 40cm!
Fredrik var ute med henne i en park häromdagen där hon fick springa av sig. Hon fick vädring på en kanin som hon satte efter och nästan fick tag på...! Precis som mamma Wilma kaninjagarn! hihi ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback